pondelok 1. novembra 2010

Cuketa a patizón

Cuketa a patizón je zelenina, ktorú je možné obaliť ako rezne a vypražiť. Je to chutné, ale ja osobne som to neskúšal. Možno niekedy v budúcnosti. Každopádne, keď sa na to niekedy podujmem, nájdete na tomto (dúfam, že skvelom) blogu návod ako na to.
Cuketa a patizón výborne chutia aj dusené. Je s nimi trochu babračky, pretože oba druhy zeleniny musíme pred dusením opracovať. Opracovanie (neviem, či som zvolil správne slovo) znamená umytie zeleniny a zbavenie ju tvrdej šupky. Ak máme k dispozícii ostrý nôž, (čo ja som nemal) nebude to až také zlé. Potom je potrebné oba druhy zeleniny prekrojiť a polievkovou lyžicou vydlabať mäkkú dužinu obsahujúcu jadierka von. Samozrejme, že nebudeme oba druhy zeleniny dusiť spolu. U oboch druhov zeleniny je spoločné opracovanie, ale nie príprava. Takže ak máte iba patizón alebo iba cukinu (teraz neviem ako je to správne cuketa, či cukina? ...Pravdepodobne cukina :D), vôbec to nevadí. Po vydlabaní pokrájame zvyšok po opracovaní na kocky. Tie potom vložíme do janského sklenených misiek, vložíme k nim kúsky póru, zemiaky a bujón. Podliať to celé môžeme smotanou na varenie a necháme to asi dvadsať minút dusiť na sporáku. Cutná a zdravá večera je hotová. :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára