pondelok 1. novembra 2010

Štrúdľa z margarínového cesta

Práve v tejto chvíli som sa rozhodol zverejniť ešte jeden recept. Jedná sa o netypickú štrúdľu. Tento recept mám od starej mamy, ktorá je taktiež ako Zuzka celiatik. Na prípravu cesta netypickej štrúdle potrebujeme:

1 x margarín
1 x hladká múka (30 dekagramov)
1 x štipka soli
1 x práškový cukor (2 polievkové lyžice)
1 x ocot (2 polievkové lyžice)
1 x vajce (môžu byť aj dve)
1 x škoricový cukor
1 x orechy
1 x hrozienka
3 x jablko
1 x olej

Postup je jednoduchý. Všetky uvedené ingrediencie zmiešame a vymiesime cesto. Cesto rozvaľkáme a rozkrájame na platy, ktoré s náplňou nekrútime, ale iba prekladáme, keďže sa jedná o jemné cesto. Pred plnením, ihneď po vymiesení je cesto potrebné rozdeliť na dve polovice a vložiť ich na desať minút do chladničky. Počas tejto doby očistíme a postrúhame jablká, ktoré vymiešame so škoricovým cukrom. Môžeme pridať aj orechy a hrozienka. Touto zmesou cesto naplníme a naplnené platy poukladáme na naolejovaný plech. Pečieme približne 20 minút.

Keď mi tento recept stará mama dala, bol som veľmi rád, pretože sa jedná o originálny recept pre ľudí, ktorí neznášajú lepok. Hneď sme bežali do Tesca a kúpili sme ocot, ktorý sme doma nemali. Ihneď som začal miesiť a plniť, ale niečo mi na tom nesedelo... Cesto bolo ako z blata. No nič to, povedal som si a nakrájal som cesto na kocky, ktorými som pokrekrýval nastrúhané jablká. Po upečení sme počkali, kým dobrota vychladne a chystali sme sa ochutnávať. Keď vtom sme zistili, že štrúdľu nie je možné zdvihnúť z pekáča. Aha! Stará mama nám zabudla prezradiť, že do cesta ide aj vajce. Keďže sa jedná o výrobok z bezlepkovej múky (spravidla cesto drží pokope menej ako normálne cesto), môžete kľudne pridať vajcia aj dve. Určite sa nič nestane. Štrúdľa bola chutná, až na to, že sme ju jedli ako sliepky zrno. No čo, nabudúce sa to určite podarí... :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára