pondelok 30. augusta 2010

Bravčový jazyk

Znie to možno trochu divne, ale aj jazyk z takého brava je jedlý a dokonca aj chutný. Minule som balenie takýchto jazykov objavil v obchodnom dome Kaufland. Vtedy som ešte nevedel ako sa tento produkt pripravuje. Preto som ho iba umyl, pretože žliaz už bol zbavený a nakrájal na tenké plátky, ktoré som najprv zľahka opražil na oleji a potom som ich podlial a nechal chvíľu podusiť. Dochutil som to celé korením a bolo. Bravčový jazyk na prírodno. Jedlo ako také bolo fajn, trochu žuvačkové mäso... Teraz už však viem, ako by som mal na to ísť správne. Nedalo mi a kúpil som ďalšie balenie dvoch jazykov. Najprv som ich dal uvariť. Ak jazyky povaríte dostatočne dlho, vrchné tkanivo v ktorom sú uložené chuťové bunky zvieraťa sa rozvarí a je možné ho jednoducho dať dole, napríklad nožom. Uvarené jazyky som nechal vychladnúť, potom som ich pokrájal na kocky. Pokým sa jazyky chladili, narezal som cibuľu nadrobno a popražil som ju na oleji. K nej som pridal pokrájané jazyky a celé som to zahustil smotanou na varenie obohatenou kávovou lyžičkou bezlepkovej múky. Vzniknutú omáčku som dochutil soľou, čiernym mletým korením a vegetou. Vegeta u nás doma nesmie nikdy chýbať, pretože sa jedná o univerzálne korenie. Musím priznať, že ešte nie som taký dobrý kuchár, aby som vedel dochucovať inými, najmä exotickými koreniami bez toho, aby som to trochu neprehnal... Na farbu som použil sladkú červenú mletú papriku. Omáčka bola hotová. :D

Rada pre začiatočníkov: K tejto omáčke je ako stvorený knedlík. Alebo spisovne knedľa? No neviem naisto, ale asi knedľa. Hlavné je, že si rozumieme. :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára