pondelok 30. augusta 2010

Kukurica

Určite to každý pozná. Varená kukurica. Krásne voňavé žlté klasy. Zásobáreň škrobu. Radosť pomyslieť... Nedá mi nespomenúť pani, ktorá býva v susedstve blízko sídla firmy v ktorej pracujem. Sem-tam prinesie zamestnancom firmy jablká, hrozno alebo nejaký kompót, len-tak bez toho, aby za to niečo chcela. Je to taká milá Pani s veľkým P, pretože túto osôbku takto aj oslovujeme. Dnes mi pani priniesla kukuricu a fľašu liečivej vody, ktorá vyviera z dedinky z ktorej pochádza. A taktiež jablká, ale tie mi priniesla ešte v piatok, kedy som v práci nebol. Urobila mi naozaj radosť, pretože na kukuricu som mal už chuť, ale určite nie takú veľkú ako moja Zuzka. Super, povedal som si, aspoň dnes sa nemusím starať, že čo urobím na obed. Pani musím podarovať aspoň kávu. Jeden-dva sáčky s instantnou kávou s nápisom 3 v 1 to spravia. Mám iba 2 v 1, bude sa musieť uspokojiť... Ale ku kukurici. Kukuricu som doma vhodil do hrnca s vodou, ktorú som vopred osolil. Varil som asi 1/2 hodiny, ale nesledoval som to presne. Po tejto dobe som kukuricu z vriacej vody vytiahol a pokrm bol na svete. Navyše pripravený na konzumáciu. Zuzka vzala soľ a o chvíľu v hrnci nebola žiadna kukurica. Musím povedať, že kukuricu je možné pripravovať aj nad ohňom, ale určite nie je taká chutná ako varená. Ak vás však zastihne hlad počas opekačky a na poli v blízkosti miesta jej konania rastie kukurica, tak neváhajte a bežte si jednu požičať. Nechajte ju v šupke a zahrabte ju do pahreby. Presný čas prípravy vám nepoviem, ale keď bude šupka už úplne vysušená a začne sa chytať, tak kukuricu vytiahnite a olúpte. Bude uvarená vo vlastnej šťave. Dobré, čo? Mám to vyskúšané. Keďže žiadne iné recepty ohľadom kukurice už nepoznám, uzatváram túto tému... Ale až o chvíľu. Ešte ma napadlo, ale to iba tak mimo tému, že keď do pahreby zahrabete cesnak, tiež v pôvodnej šupke, tak sa po nejakom čase taktiež uvarí vo vlastnej šťave. Naberie však novú chuť. Je sladký. Skúste to. Ja takto pripravujem cesnak aj v rúre. Perlička na koniec: Poznáme aj pukancovú kukuricu, ktorej vylúpané a opražené semená na oleji sa nazývajú pop-corn, alebo keď chcete, tak aj pukance. Toť vsio. :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára