nedeľa 19. decembra 2010

Okrúhly arabský chlieb - Pitta

Počas jednej letnej grilovačky, kamarátkin známy pripravoval jedlo, ktoré nazval pitta. Žiaľ, vtedy sa mi z tohto jedla neušiel ani kúsok... Minule som zbadal medzi pečivom v Tescu sáčok s okrúhlymi chlebovými plackami. Honosný názov tohto výrobku znel pitta. A vtedy som si spomenul na leto. Pittu som hneď kúpil a naštudoval, čo sa s týmto výrobkom dá robiť. Pittu je vraj možné naplniť nejakým zeleninovým šalátom. Dokúpil som potrebné potraviny a hneď som sa pustil do práce. Najprv som pripravil šalát. Nakrájal som trochu šunky a salámy, ktorá stála v chladničke, pridal som k tomu nakrájanú redkvičku, zelenú cibuľku, paradajku a nasekanú zmes listového šalátu (eskarola+radichio+ľadový šalát). Celé som to zalial kyslou smotanou a dochutil kečupom. Keď som mal šalát hotový, vzal som do rúk chlebovú placku a začal ju skúmať. Pitta je zložená z dvoch platov tenkého chlebového cesta zlepených po okrajoch. Pittu som dal zohriať do mikrovlnej rúry, položil ju na drevenú podložku a prerezal som ju na dve polovice. Každú polovicu som naplnil predom pripravenou šalátovou zmesou. Jedlo bolo výborné. Môžem iba odporučiť. Pittu je možné konzumovať aj ako klasický chlieb, jej chuť je však sladšia, akoby za sušenou smotanou alebo sunárom. Možno aj preto mne osobne ako náhrada chleba Pitta veľmi nevyhovuje... :(

0 komentárov:

Zverejnenie komentára