nedeľa 19. decembra 2010

Perkelt

Tak toto jedlo som mal osobne veľmi rád ešte ako dieťa, hlavne kvôli šťave, ktorú som rád vyjedal s chlebom. Čo potrebujeme? Potrebujeme:

1 x mäso (najlepšie kuracie alebo hovädzie)
1 x mrazené hríby
1 x olej
1 x cibuľa
1 x čierne mleté korenie
1 x soľ
1 x mletá červená paprika

Mäso nakrájame na kocky a popražíme na oleji spolu s cibuľou. Ak je mäso z vrchnej časti opražené, podlejeme ho vodou. Dochutíme soľou a čiernym mletým korením. Nesmieme zabudnúť pridať 1 polievkovú lyžicu horčice a 1-2 kávové lyžičky mletej červenej papriky, najlepšie sladkej. Ja osobne podlievam mäso minimálne, pretože spolu s vodou do hrnca hodím aj mrazené hríby, ktoré mám nasáčkované v mikroténových sáčkoch v mrazničke. Mrazené hríby pustia dostatok vody potrebnej k príprave mäsa. Všetko poriadne premiešame a necháme dusiť asi polhodinku. Ja osobne pripravujem perkelt v janského sklenených miskách, takže nemusím odkrývať pokrievku hrnca na to, aby som videl v akom stave je mäso. Perkelt je vhodný k ryži aj k zemiakom, respektíve k zemiakovej kaši. Ostáva mi iba popriať dobrú chuť. :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára