štvrtok 29. apríla 2010

Rezance á la Hung & Dung

Nedá mi nespomenúť našich vietnamských kamarátov, ktorí pripravovali vietnamské špeciality svojho času v Mekongu, čo bola vietnamská reštaurácia v našom meste. Šéfkuchár Dung (Dávid) a jeho pomocník Hung (Maťo) vedeli pripraviť veľmi chutné zapekané ryžové rezance. Trochu sa mi po nich cnie...hlavne, keď mám chuť na niečo exotické. Predvčerom sme so Zuzkou kúpili v Tescu sójovú omáčku. Hneď ma napadlo urobiť niečo na spôsob ázijskej kuchyne, keďže práve tá je známa predovšetkým sójovou omáčkou. Na prípravu potrebujeme:

1 x rezance (ala Vifon)
1 x pór (alebo cibuľa)
1 x olej
1 x kuracie mäso
1 x sójová omáčka

Rezance ala Vifon sú podobné rezancom, ktoré nájdeme v čínskych sáčkových polievkach značky Vifon (existuje viacero značiek, ale Vifon som objavil ako prvú značku s touto instantnou potravou, ešte na internáte strednej školy, kde som tieto polievky chrúmal len tak neuvarené - od hladu, ale to už je opäť iný príbeh...). Takéto rezance sa dajú kúpiť aj samostatne, sú balené po dve alebo štyri kocky rezancovej spleti, nie nepodobnej vlasom mojej sestry, keď si ich nakulmuje a myslí si o sebe, že aká je neuveriteľne príťažlivá. Dosť na túto tému, trebalo by vytvoriť nový blog...

Rezance o ktorých píšem nie je potrebné odvárať, stačí ich zaliať horúcou vodou a nechať nejaké dve-tri minútky postáť. Takéto rezance som sa pokúšal konzumovať s kečupom, ale bol to hnus. Lenže tentokrát vám odhalím super recept, čítajte ďalej, neoľutujete.

Takže pokým rezance ležia namočené v horúcej vode, vezmeme si pór, ktorý pokrájame na kolečka. Na panvicu (na prípravu tohto jedla za najideálnejší nástroj však považujem wok) nalejeme trochu oleja a pór popražíme. Kým sa pór praží, vezmeme kúsok kuracieho mäsa, ktorý pokrájame na stredne veľké kúsky a hodíme na panvicu. Keď je mäso hotové, scedíme rezance a taktiež hodíme na panvicu. Všetko to premiešame a pridáme sójovú omáčku a ešte raz premiešame. Jedlo je hotové.

Rada pre začiatočníkov: Rezance cedíme vždy nad umývadlom.

Nevylučujem pridanie ďalšej zeleniny na panvicu počas praženia, napríklad hrášok, mrkvu, papriku, paradajku, či kukuricu. Musím však upozorniť, že spomínanú zeleninu nemám odskúšanú, preto pri príprave tohto jedla s neodskúšanou zeleninou postupujte nanajvýš pomaly a hlavne opatrne. Samozrejme na vlastné riziko.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára