piatok 23. júla 2010

Fazuľkový prívarok

Prívarok zo strúčikov čerstvej fazuľky je výborná vec. Na prípravu potrebujeme:

30 x strúčik zelenej fazuľky
1 x soľ
1 x smotana na varenie
1 x múka (v našom prípade bezlepková)
1 x čierne mleté korenie

Strúčiky fazuľky najprv očistíme a prepláchneme pod tečúcou vodou. Nakrájame ich na približne dvojcentimetrové kúsky. Vhodíme ich do slanej vody a povaríme asi 5-10 minút domäkka. Zo smotany a múky si pripravíme zátrepku a vlejeme ju k uvareným, scedeným strúčikom. Celé to dochutíme čiernym mletým korením. Asi minútku-dve to celé povaríme a vznikne nám z toho výborný fazuľkový prívarok. Prívarok podávame s volským okom, opraženou salámou, s chlebom alebo iným pečivom s maslom, respektíve s čerstvými zemiakmi. Dobrú chuť.

Rada pre začiatočníkov: Odvarené fazuľové strúčiky stále sceďte a slanú vodu v ktorej ste ich odvarili radšej vylejte. Raz, keď som bol ešte aj ja začiatočník, tak sa mi stala s fazuľkou nepríjemná záležitosť. Fazuľku som nescedil, pretože vody pri nej ostalo minimum, skoro všetka voda sa pri varení strúčikov odparila. K vo vode plávajúcej fazuľke som pridal zátrepku, ktorú som samozrejme ochutil všetkým možným, hlavne soľou. Vyšiel mi z toho všetkého nejedlý prívarok, ktorý obsahoval určite viac soli ako je ročná dávka. Ako mi chutil? No comment... :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára