piatok 23. júla 2010

Mrazená a sterilizovaná zelená fazuľka

Od už na tomto blogu spomínaného kamaráta Thomasa Kai sme dostali asi tretinu igelitovej tašky strúčikov zelenej fazuľky. Čo s ňou? Tak. Väčšinu strúčikov som sa rozhodol zamraziť. Urobil som to tak, že každému jednému strúčiku fazuľky som odrezal nepekné konce a každý jeden strúčik som porezal na približne dvojcentimetrové kúsky. Bol to nekonečný príbeh... Samozrejme som všetky strúčiky pred úpravou opláchol v umývadle. Potom som vzal najväčší hrniec a strúčiky do neho nahádzal a zalial vodou. Vodu som posolil a strúčiky obvaril. Obváral som ich približne dve minúty. Potom som ich scedil a nechal vychladiť. Rozdelil som ich do mikrotenových sáčkov a uložil do mrazničky. Strúčiky, ktoré mi ostali (boli to tie najkrajšie) som sa rozhodol zavariť. Pripravil som si slaný roztok a to tak, že som do litra vody primiešal asi tri kávové lyžičky soli a nálev som prevaril. Strúčiky zelenej fazuľky som naukladal do fľaštičiek a zalial roztokom. Víčka som poriadne pritiahol a fľaštičky som ponoril do hrnca s vriacou vodou a povaril som ich približne desať minút. Po tejto dobe som fľaštičky vybral z vody, víčka som dotiahol a fľaštičky som poukladal na pripravenú utierku víčkom smerom dole. Nechal som ich vychladiť a v čase písania tohto článku fľaštičky čakajú už iba na nálepku, ktorú im zajtra pridelí Zuzka. Zo strúčikov zelenej fazuľky je možné pripraviť fazuľkový prívarok, ale receptu na jeho prípravu sa budem venovať neskôr. S mrazenou zeleninou mám už aké-také skúsenosti, ale so zaváranou zeleninou skúsenosti žiaľ nemám. Niekedy v zime, keď budem variť fazuľkový prívarok zo zaváranej fľaštičky sa ozvem. Dúfam, že dovtedy ostanete tomuto blogu naozaj verní. :D

Rada pre začiatočníkov: Ak sa rozhodnete nakladať strúčiky zelenej fazuľky, tak nestačí dlhé strúčiky iba skrátiť na takú veľkosť, aby sa vmestili do pripravenej fľaštičky, ale skontrolujte, či náhodou fľaštička nie je vyššia ako hrniec, ktorý máte v pláne použiť. Mne sa totiž takáto finta podarila a potom som musel strúčiky fazuľky opäť skracovať a prekladať do inej fľaštičky. Takýmto chybám radšej predchádzajte. :D

1 komentárov:

Janko povedal(a)...

Musím priznať neúspech. Zaváraná fazuľka sa mi pokazila. Spoznal som to tak, že voda vo fľaštičke bola zmútená. Prečo? Pred zaváraním je potrebné fazuľkové strúčiky najprv obvariť vo vriacej vode, až potom sterilizovať. Škoda. Na budúce to bude lepšie. Teší ma iba to, že sterilizovať som sa rozhodol iba dve malé fľaštičky, ostatné strúčiky som zamrazil. Hmmmm, aspoň nejaká útecha. :D

Zverejnenie komentára