štvrtok 1. júla 2010

Lasagne z lístkového cesta

Ako som už niekedy pri otvorení tohto blogu písal, Zuzka je celiatik, čiže nemôže konzumovať múčne jedlá. Z toho dôvodu sme zohnali mrazené lístkové cesto bez obsahu lepku. S týmto cestom sme sa rozhodli urobiť experiment. Sú ním lasagne. Osobne som si nevedel predstaviť, ako budú chutiť s použitým lístkovým cestom. Ostal som však milo prekvapený. Na prípravu potrebujeme:

1 x lístkové cesto (2 platy)
1 x múka
1 x olej
1 x mleté mäso
1 x soľ
1 x vegeta
1 x čierne mleté korenie
1 x sušenú a drvenú petržlenovú vňať
1 x cibuľa
3 x strúčik cesnaku
1 x tvrdý syr na strúhanie
3 x paradajka
1 x kečup
1 x šunka
1 x čerstvá cibuľová vňať alebo pažítka
20 x šampiňón

Neľakajte sa. Niektoré z ingrediencií budeme potrebovať iba ambientne. Dobré slová, čo? Postup je takýto. Najprv si pripravíme zmes mäsa. Na panvicu alebo do woku nalejeme olej a popražíme na ňom najemno pokrájanú cibuľu. Pridáme pomleté mäso, približne 1/2 kilogramu a pražíme, pokým nezhnedne. Aké mäso? Ja som použil zmes hovädzieho a bravčového, ktoré som kúpil už pripravené v Tescu. Zmes mäsa dochutíme korením, vegetou, soľou a petržlenovou vňaťou. Aspoň ja som to tak dochucoval. Každý si mäso môže dochutiť podľa vlastných chutí. Nakoniec do zmesy pridáme pretlačený cesnak, kečup a nahrubo postrúhaný syr. Premiešame. Lístkové cesto posypeme múkou a rozvaľkáme. Rozdelíme na štyri približne rovnaké platy. Ja osobne som cesto porezal na rovnaké pásiky a tie som potom prikladal k sebe. Ako to spravíte vy, je iba na vás. Vezmeme janského misku a spodnú časť vymastíme olejom. Na poolejovanú vrstvu položíme prvý plát cesta. Na tento plát príde polovica mäsa, ktoré sme si pripravili na panvici. Na mäso položíme ďalší plát cesta a na ten poukladáme na plátky pokrájanú šunku, paradajku a šampiňóny a prikryjeme to všetko nahrubo postrúhaným syrom. Opäť to celé prekryjeme cestom a opäť nasleduje zmes mäsa, ktorú prekryjeme posledným plátom cesta. Navrch dáme opäť šunku, paradajku, šampiňóny a syr. Posypeme to nadrobno pokrájanou cibuľovou vňaťou alebo pažítkou a janského misku zakryjeme jej hornou časťou. Celú misku vložíme do predhriatej rúry a pečieme asi 40 minút pri 250° Celzia. Počas tejto doby prejdú celé lasagne šťavou z mäsa. Dajú sa jesť ako za tepla, tak po vychladnutí. Mňam. :D

Rada pre začiatočníkov: Namiesto šunky je možné použiť šunkovú salámu alebo obyčajnú salámu, to už podľa chuti alebo podľa stavu chladničky. Taktiež by sa možno k šampiňónom a paradajke hodila aj nejaká iná zelenina, napríklad kukurica. Čo sa týka syra, ideálnym riešením je použiť eidam, ale nevylučujem taktiež použitie nejakého plesnivého syra.

Aj keď postup nie je jednoduchý a do lasagní ide množstvo zložiek, ktoré možno nebudete mať ihneď poruke, ide o veľmi chutné jedlo, ktoré vám naozaj vrúcne odporúčam pripraviť. Neoľutujete :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára