sobota 15. mája 2010

Bešamel

Bešamel... Aký čudný názov. Ešte nedávno som si myslel, že sa jedná o zeleninu alebo exotickú bylinu. Toto slovo som počul v súvislosti s omáčkou. Bešamelová omáčka. Bazalková omáčka. Nie je to podobné? V tejto chvíli vám už ale viem zodpovedne povedať, o čo vlastne ide. Prednedávnom som písal článok na tému zahusťovanie. Spomenul som dva spôsoby zahusťovania pokrmov. Článok som síce dokončil vetou asi v takom zmysle, že ak niekto pozná iný spôsob zahusťovania ako pomocou zápražky a zátrepky, tak nech napíše... Nenapísal samozrejme nikto. Bude to spôsobené pravdepodobne tým, že na stránku tohto blogu nezablúdi ani noha. No nič nevadí. Asi pri prvom príspevku v tomto blogu som písal, že ak nastane takýto prípad, tak sa určite nezabijem, ale tento blog bude slúžiť ako súkromná kniha receptov. Či už tak, alebo onak, moje slova sa stále naplnia. :D Ale vráťme sa k bešamelu. Bešamel je akousi kombináciou zápražky a zátrepky. Omáčkou by sa nazvať nedal, je to akýsi základ na omáčku alebo zálievku do pokrmov ako francúzske zemiaky alebo lasagne (čítaj lazane). Čo potrebujeme?

1 x maslo
1 x múka (ak varíte pre celiatikov, tak bezlepková)
1 x mlieko

Postup? Jednoduchý. V hrnčeku (najlepšie v plechovom, umelohmotný v dnešnej dobe skoro nič neznesie) roztopíme maslo, pridáme plnú polievkovú lyžicu múky, múku popražíme a zalievame mliekom. S mliekom radšej pomaly a postupne, nie naraz, pretože sa môže stať, že (hlavne vtedy, keď nalejete do na masle popraženej múky naraz pol litra mlieka) vám bešamel nezhustne. To je všetko... Do skorého videnia (písania - čítania) :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára