sobota 15. mája 2010

Netradičné lasagne

Lasagne. Pláty cestoviny naplnené zmesou podľa vlastnej fantázie. Lasagne som jedol asi trikrát a trikrát na úplne iný spôsob. Najčastejšími sú lasagne s mletým mäsom, s brokolicou, so syrom, so špenátom a iné... Tento príspevok som chcel pôvodne označiť ako Lasagne (Part I.), pretože tomuto pokrmu na iné spôsoby sa budem venovať aj v budúcnosti. Včera som sa rozhodol, že sa pokúsim vyrobiť svoje historicky prvé lasagne. V Tescu sme so Zuzkou kúpili dvoje platy cesta na prípravu. Po ich otvorení som zistil, že jedno balenie obsahuje štyri trápne, asi 10x10 centimetrov široké platy obyčajného rezancového cesta. Také cesto je možné jednoducho si pripraviť aj doma. Najprv by som však musel zistiť ako. Druhá vec, ktorá je potrebná na prípravu cesta je rozválka (valček na vaľkanie cesta, pre neznalcov) a doska na prípravu cesta. Ani jednu z týchto vecí doma v tomto čase nemáme, preto sme sa museli chtiac-nechtiac obrátiť na polotovar. Takže, platy cesta máme pripravené. Ostáva nám iba vytvoriť hmotu, ktorou budeme tieto platy plniť. Na prípravu lasagní potrebujeme:

1 x balenie cesta na lasagne
2 x krabičkový tvaroh (2 x 200 gramov, keď nechcete kupovať tégliky)
1 x mlieko
3 x vajce
1 x pochúťková smotana (označovaná aj ako kyslá smotana)
1 x pór
1 x cesnak
1 x paradajka
1 x strúhaný syr (respektíve tvrdý syr, ktorý postrúhame)
1 x soľ
1 x čierne mleté korenie
1 x vegeta
1 x olej
1 x kečup

Postup pri príprave je nasledovný. Tvaroh vymiešame s trochou mlieka, pridáme vajcia, postrúhaný syr, pochúťkovú smotanu, na kolečka nakrájaný pór, pretlačený cesnak, soľ, korenie a vegetu. Korenia radšej viac ako menej. Ja som dal radšej menej a lasagne boli neveľmi dochutené. Všetko to poriadne premiešame. Hmotu máme hotovú.

Ako poslednú ingredienciu som uviedol kečup, hoci s prípravou súvisí iba nepriamo. Použijete ho iba v prípade, keď sa rozhodnete napodobniť môj jedinečný spôsob prípravy.

Takže, pri príprave svojich prvých lazaní som postupoval tak, že na vymastený plech som položil dva platy cesta pekne k sebe. Tieto som potrel už pripravenou hmotou. Pripravil som si ďalšie dva platy cesta, ktorými som prekryl hmotu a na ktoré som naniesol novú vrstvu hmoty. Takýmto štýlom som postupoval až do vyčerpania platov z oboch balení, ktoré sme zakúpili. Keďže hmota, ktorú sme si pripravili je myslená ako samostatná dávka na jedny lasagne a my sme práve pripravili dvoje, jej množstvo vyšlo na všetky platy ako sa hovorí LTT (len tak-tak), preto som jednotlivé platy ešte poprekladal tenkými kolieskami paradajky. Celý vrchný plat som zasypal nastrúhaným syrom a plech som šupol do rúry na približne 250 stupňov / 20 minút. Lasagne sa krásne upiekli, syr navrchu sa roztopil a pripiekol, krásne to celé voňalo. Až na jednu vec to bolo v poriadku. Všetky štyri rohy cesta boli upečené dochrumkava, čo mi trochu prekážalo. Vzal som Janského zapekacie misky a obe štvorpodlažné kúsky lazaní som do nich uložil pekne na seba. Spodnú misku som prikryl hornou miskou a nechal som to chvíľu postáť. Rohy trošičku zmäkli, ale boli dosť suché. Tentokrát akože slabo naplnené, keďže som dal málo náplne. Preto som celý kúsok lazaní dookola oblial kečupom a bolo. Chuťovo boli (v tomto čase ešte sú) veľmi dobré, ale ako sa hovorí na východe Slovenska také "dušace". Nebyť kečupu, tak okraje by sa asi ani nedali prehltnúť. No, nič sa nedeje, nabudúce to bude lepšie... Takže aké poučenie z toho vyplýva? Ak sa rozhodnete nechať sa motivovať týmto receptom, tak hmota vám bude stačiť na naplnenie štyroch, maximálne šiestich platov cesta. Osem je extrém, ale som rád, keď som niekoho z vás mojím extrémnym kúskom trochu pobavil. :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára