štvrtok 6. mája 2010

Zahusťovanie pokrmov

Ja osobne poznám dva spôsoby zahusťovania. Ide o sestry dvojičky s menami Zápražka a Zátrepka. Obe mám rád, akoby boli moje vlastné, ale Zátrepku mám predsa len radšej, čo sa týka prípravy a Zápražku mám radšej, čo sa týka výsledného efektu. Najsamprv si psychoanalyticky rozoberieme slečnu Zápražku. Skladá sa z masla a múky (v našom prípade bezlepkovej). Ak si ju chcete vyrobiť aj vy, tak na panvici rozpustíte maslo a popražíte na ňom múku. Zápražka je hotová. Zátrepka je ešte jednoduchšia. Do misky vlejeme smotanu na varenie (v prípade, že ju nemáme, postačí mlieko)a obohatíme ju kávovou lyžičkou škrobu (nemyslím škrob na škrobenie prádla), akým je gustín alebo solamyl (ten však nemám odskúšaný), v prípade absencie gustínu alebo solamylu môžeme použiť sušené sójové mlieko. Poriadne premiešame, najlepšie je rovno rozhabarkovať, aby sa nenarobili hrudky. Jedna malá kuriozitka - v našej kuchyni žiadnu habárku nemáme. Hurá na nákupy!!! Sorry za odbočku... Zátrepka je na svete. Oba spôsoby zahusťovania je ideálne použiť na zahusťovanie omáčok, prívarkov, respektíve polievok.

WARNING: Zápražka a Zátrepka sú termíny nárečové, patria k miestnemu slangu. Podobnosť so skutočnými menami ľuďí, či javov je čisto náhodná...

Ak poznáte iný spôsob zahusťovania, kľudne napíšte, respektíve napíšte, ako sa u vás doma nazývajú oba tieto spôsoby zahusťovania. Na odpovede budem úpenlivo čakať, nie však veľmi dlho, takže si pohnite. Pre dnešok je to asi všetko... End of transmission.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára