sobota 15. mája 2010

Pečené kurča

Tak, toto jedlo je jedno z prvých, ktoré sme u nás doma začali pripravovať. Nikdy predtým som túto pochúťku nepripravoval. Potreboval som preto vysvetliť, ako sa mäso pred pečením pripravuje. Ukázal mi to jeden kamarát, s ktorý vieme z času na čas vypiť fľašu vína, ja červené, on biele. Ale to by som odbočil... Takže postup. Zbehneme do obchoďáku kúpiť jedno kurča. Ak máme v mrazáku, tak vyberieme a necháme rozmraziť. Po rozmrazení kurča rozpolíme na dve rovnaké časti tak, aby každá z týchto častí obsahovala jedno krídlo a jedno stehno. Ale opäť som predbehol. Najprv ingrediencie:

1 x kurča
1 x olej
1 x grilovacie korenie
1 x soľ

Obe časti kurčaťa umyjeme, doslova natrieme soľou a grilovacím korením. Položíme ich na plech, na ktorý predtým nalejeme trochu oleja. Obe polovice kurčaťa polejeme olejom a dáme piecť do rúry. Pečieme približne polhodinku. Po približne desiatich minútach kurča podlejeme čistou vodou. Po ďalších desiatich minútach vezmeme polievkovú lyžicu a vodu, ktorou sme pred desiatimi minútami podlievali, zmiešanú s olejom naberieme na lyžicu priamo z plechu a polejeme ňou obe časti kurčaťa.

Rada pre začiatočníkov: Na plech ku kurčaťu môžete umiestniť na polovicu prekrojenú cibuľu alebo kúsok póru, respektíve pár strúčikov cesnaku. Hotové kurča podávame s ryžou alebo zemiakovou kašou, ktoré polejeme šťavou z plechu. Ryžu a zemiaky odporúčam pred konzumáciou uvariť.

Neviem, či to pasuje k sebe, ale my so Zuzkou k tomuto jedlu (väčšinou nedeľňajšiemu jedlu) pijeme pohár červeného vínka. Samozrejme strik (1 deciliter vína - 1 deciliter coly). :D

0 komentárov:

Zverejnenie komentára